מי נותן לנו דו"ח? אגף התנועה במשטרת ישראל 
	
	
	
	
		
			
		
	

	
	
	
	
	
      
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
		
	
	
	
	






תאונות דרכים - אגף התנועה במשטרת ישראל אחראי על אכיפה של חוקי התנועה של המדינה, ומטפל בבעיות הרות גורל כמו תאונות דרכים ונהגים שיכורים באמצעות פיקוח תכוף, דו"חות ומעצרים.
מי נותן לנו דו"ח? אגף התנועה במשטרת ישראל
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
03-7369254
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

אגף התנועה במשטרת ישראל - אכיפת חוקי תנועה

Hebrew
  

אגף התנועה במשטרה הוא אחד משבעה אגפים שמהווים את בסיס המבנה של משטרת ישראל. אגף התנועה

בראש המשטרה עומד המפקח הכללי ומתחתיו סגן המפקח הכללי. תחתיהם עומדים הניצבים, כאשר כל אחד מהם מופקד על אגף אחר ומשימותיו שונות.

אגף התנועה, כשמו כן הוא, האגף שתפקידו הוא לפקח ולאכוף את חוקי התנועה.

יש בישראל רכבים רבים שנמצאים על הכביש כל היום וכל הלילה וכל הרכבים נוהגים תחת חוקים מאוד ברורים של נסיעה ונהיגה.

כאשר נהג עובר את טסט הוא מקבל רישיון לנהוג על כלי רכב תחת כל החוקים הקיימים במדינת ישראל ואשר כוללים את המעמד שלו בעיני המשטרה.

פיקוח ואכיפה למניעת תאונות דרכים

אחת הבעיות הקשות ביותר של מדינת ישראל היא בעית תאונות הדרכים, כאשר קיימות מספר סיבות שיכולות לגרום לתאונות הללו.

כאשר עוסקים בתאונות יש לקחת בחשבון את הגורם האנושי, כלומר הנהגים, את הגורם המכני - הרכבים ויש את תנאי הכביש, עליהם מופקדים המדינה (מע"צ) או הרשות המוניציפאלית, תלוי במיקום הכביש עצמו.

קיראו בהרחבה על: הגורמים לתאונות דרכים

על האינטגרציה שבין הנהג, לרכב והכביש מופקדים שוטרי התנועה. הם מסיירים לאורך כבישי הארץ ובודקים את התנהלותה של תנועת הרכבים לאורך שעות היממה.

במהלך הסיורים יכולים השוטרים לעצור כלי רכב שנראה כי עבר עבירת תנועה, כמו נהיגה מעל מהירות מותרת או אי ציות לחוק תנועה אחר.

כמו כן, משטרת התנועה נוהגת גם לעצור נהגים אקראית בכדי לבדוק את תוקף הרשיונות שיש לנהגים ולרכבים עצמם, אם יש בכלל. כמובן שעל פי חוק חייב כל נהג וכל רכב להיות עם רשיונות בתוקף.

פיקוח על התנועה - עניין לא פשוט בכלל...

יש כיום לא מעט בעיות שמשטרת התנועה צריכה להתמודד איתן, משום שנתוני תאונות הדרכים מציבות מציאות לא פשוטה שאיתה צריכים להתמודד השוטרים.

מראש האגף עצמו ועד לשוטר הסיור שנמצא בשטח עוסקים יום ולילה במיזעור תופעת התאונות ולשמור על בטיחות בדרכים.

כמובן שכמו כל אגף אחר במשטרת ישראל, גם אגף התנועה צריך להתמודד עם בעיות בכוח אדם וברכבי סיור.

בנוסף לכך, מדי שנה מתווספים עוד ועוד רכבים על הכבישים, תעבורה גוברת והתנועה הופכת להיות סואנת יותר ויותר, מה שמציב אתגרים חדשים עבור הפיקוח על אגף התנועה.

קיראו על: פרוייקט שטח סטרילי באשדוד

כיצד נאכפים חוקי תנועה?

אגף התנועה במשטרת ישראל עושה ככל יכולתו בכדי למגר תאונות דרכים בישראל.

רבים מהנהגים שנתפסים על ידי השוטרים באישון לילה נתפסים בעת נהיגה בשכרות ומתעמתים איתם על כמות האלכוהול ששתו בעודם שיכורים.

נהגים אחרים מתעמים עם השוטרים לאחר שנתפסו עקב מהירות מופרזת ותופעות רבות ודומות.

נכון להיום, ישנם חוקים חדשים ותקנות חדשות שמאפשרות למשטרת התנועה, בהוראת קצין, להוריד רכבים מהכביש וכן לבציע שלילת רשיון זמנית של נהגים עבריינים שנתפסו בזמן עבירה.

למידע נוסף: שיטת הניקוד החדשה על עבירות תנועה

שוטרי התנועה עושים ככל שביכולתם על מנת שכבישי הארץ יוכלו להיות נקיים מנהגים המתנהגים על הכביש כבשלהם וכן נקיים מרכבים לא בטיחותיים שמסכנים את שאר הרכבים ואת הנהגים, הנוסעים והולכי הרגל שיכולים להיפגע מכך.

לקריאה נוספת: עמותות וארגונים למחלמה בתאונות הדרכים