מבחני ריסוק - קריטריונים, שיטת הניקוד והשפעתם על בחירת רכב
	
	
	
	
		
			
		
	

	
	
	
	
	
      
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
		
	
	
	
	






היכנס וקרא על הקריטריונים המשמשים במסגרת מבחני הריסוק, הסטנדרטים שיש לעמוד בהם וכיצד תוצאות מבחני ריסוק מהוות שיקול בהחלטה איזה סוג רכב לרכוש!
מבחני ריסוק - קריטריונים, שיטת הניקוד והשפעתם על בחירת רכב
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
03-7369254
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

מבחני ריסוק - הקריטריונים העומדים בבסיסם וכיצד משפיעים על הבחירה ברכישת רכב

Hebrew
  

מבחני ריסוק נועדים לתת מענה לדירוג רמת הבטיחות של רכבים במצבי קיצון של תאונות דרכים והתנגשויות.

מבחנים אלה  נערכים בהתאם למספר קריטריונים וקטגוריות משתנות, במטרה לקבוע את רמת הבטיחות הכללית של הרכב בכמה פרמטרים והארגון אשר אמון על עריכת מבחנים אלו הינו  ה EuroNCAP האירופאי.

מכיוון שהמכוניות המיובאות לארץ מחויבות בעמידה בסטנדרטים אירופאים, מבחני הריסוק האמריקאיים פחות רלונטיים בישראל.

כיצד פועל התהליך?

במהלך ביצוע מבחני הריסוק עומד הרכב הנבדק במצב של התנגשות חזיתית, במהירות מסוימת הנקבעת על ידי הארגון, כשבתוכו יושבת בובת ריסוק המצוידת בחיישנים מתקדמים אשר מדמים את הפגיעה המתרחשת בדרגות שונות של עוצמת ריסוק.

הנתונים אשר מתקבלים מהחיישנים מועברים לשקלול כללי של מומחי הרכב והנדסת האנוש, אשר קובעים את עוצמת הפגיעה על פי פרמטרים אלה ומשתנים נוספים.

שיטת הניקודמבחני ריסוק

ארגון היורו NCAP קובע את אחוז ההגנה שמספק הרכב לנוסעיו, נוסף על אחוז ההגנה המתבקש לפגיעות של הרכב בסביבת הנהיגה המיידית.

הקריטריונים העיקריים המנחים במסגרת מבחני הריסוק הינם: הגנה על נוסע מבוגר, הגנה על ילדים המקובעים באמצעות מושב בטיחות לילדים ייחודי לרכב, הגנה על הולכי רגל ותמיכת בטיחות כללית.

קיראו על: חוק חגורות הבטיחות

בתחילת שנת 2010 קבע ארגון היורו NCAP סטנדרטים מחודשים לעמידה במבחני הריסוק, כך שהרף להשגת חמישה כוכבי בטיחות, המהווים את הציון המקסימלי, הוגבה.

ממינימום של 75% בהגנה על מבוגרים עלה הרף המקסימלי ל80%; הסף המינימאלי להשגת חמישה כוכבים בהגנה על ילדים עלה מ 70 ל 75 אחוזים, בעוד שהסף המינימאלי בהגנה על הולכי רגל עלה מ 20 אחוזים ל 40 אחוזים.

אחוזי ההגנה שמספקים דגמי הרכבים השונים משתנים מדגם לדגם ובהתאם לשנת הייצור, כאשר רובם נעים סביב הממוצע הכללי.

ראוי לציין, כי על אף עלייתו הפתאומית של סף המינימום, אחוז ההגנה הנדרש להולכי רגל מסופק על ידי כל יצרניות הרכב בפער ניכר מהמדדים האחרים.

קרא עוד בנושאים:

שיטת הניקוד החדשה על עבירות תנועה

חיישן תנועה לרכב

על מה משפיעות תוצאות מבחני הריסוק?

על מנת לייבא ולשווק דגמי רכב בארץ, קיים סף בטיחות מינימאלי בו נדרש הדגם הספציפי לעמוד.

במידה והדגם המוצע לשיווק לא עבר את סף המינימום, לא יקבל אותו הדגם את האישור העקרוני מטעם משרד התחבורה לשיווק הדגם בארץ.

הציון אותו מקבלים הדגמים השונים משפיע על קהל הלקוחות והנהגים השוקלים רכישת רכב ובוחנים היבטים של ביטחון הילדים, המשפחה והנוסעים.

שיקולים המשמשים בהחלטה על קניית רכב

בעת רכישת הרכב בודק הלקוח מספר פרמטרים חשובים וחיוניים כגון המחיר, רמת האבזור, עלות חלקי חילוף ועמידות הרכב.

אחד המדדים החשובים אשר נלקחים בחשבון בעת קניית הרכב הוא היבט הבטיחות, אשר מעיד באופן ישיר על אמינותו של הרכב במצבי קיצון - תאונות והתנגשויות.

כל נהג ובעל רכב מעוניין לקבל לידיו רכב שישמור עליו, על משפחתו, ילדיו ושאר הנוסעים ברכב.

הציון הסופי הנקבע במבחני הריסוק מהווה שיקול מרכזי בבחירת סוג הרכב שיירכש, משפיע על החלטתו הסופית של הלקוח ומספק לו מראת אמת אודות התנהגות הרכב ומידת ההגנה שהוא מספק במצבים קיצוניים.

לחץ לקריאה על ביטוח רכב חובה ומקיף והכיסוי הניתן במקרה של תאונת דרכים
 

יש לך שאלות נוספות בנושאי תאונות ובטיחות בדרכים? 
לחץ כאן לפניה אלינו!

מבחני ריסוק