תאונות רכבת - סיבות ופתרונות
	
	
	
	
		
			
		
	

	
	
	
	
	
      
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
		
	
	
	
	






תאונות רכבת מוכרות כחמורות והרות האסון מבין סוגי תאונות הדרכים. היכנס וקרא על הגורמים להתרחשות תאונות רכבת ועל פתרונות אפשריים למניעתן, במאמר המלא...
תאונות רכבת - סיבות ופתרונות
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
03-7369254
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

תאונות רכבת - סיבות ופתרונות

Hebrew
  

מבין הסוגים השונים של תאונות דרכים, תאונות רכבת מוכרות כחמורות שבאסונות התחבורה.

זאת מאחר ופוטנציאל ההרג שלהן ושכיחות הנסיבות אשר גורמות לתאונות כאלה, הינם גבוהים יחסית.

בהקשר זה די לציין כי רק בשלושת החודשים הראשונים של שנת 2010 דווח על כ- 200 אירועים בטיחותיים במפגשים שבין מסילות רכבת לכבישים.

נתונים אלה מעלים את הצורך הדחוף במתן מענה יעיל ומהיר למניעת תאונות רכבת ולריבוי נפגעים מתאונות כאלה, לפני שיהיה מאוחר מידי.

מספר דרכים מאפשרות מניעה מראש של תאונות רכבת, כאשר שילוב מוצלח ביניהן עשוי להוביל לשיפור והטבת המצב.

שני הפרמטרים המרכזיים בפתרון הבעיה הינם: תיקון הליקויים הטכניים אשר גורמים לתאונות, מחד ופיקוח על שמירת כללי הזהירות על ידי הצדדים המעורבים בתאונות, בדרך של חינוך והסברה, מאידך.

תאונות רכבת סיבות ופתרונותהקמת גוף אחראי

תחילה יש להקים גוף אחראי אשר יתמקד בנושא מניעת תאונות רכבת בלבד.

כיום מבוזר תחום זה בין מספר רשויות: רכבת ישראל, משרד התחבורה והמשטרה.

חלוקה זו הינה גורם מרכזי לכך שהמצב אינו מתקדם לקראת פתרון יעיל, כיוון שכל רשות מחכה לפעולתה של האחרת.

שעה שהתפקיד יוטל על רשות אחת אשר תתמודד עם הבעיה באופן עקבי, סביר מאוד שהבעיות הקיימות יבואו על פתרונן.

קרא עוד על מדור נפגעי תאונות דרכים במשטרת ישראל

בעית מפגשי כביש - מסילה

הליקוי העיקרי המוביל להתרחשות תאונות רכבת הוא המפגש בין מסילות הברזל לבין כבישים.

במקומות אלה יש לנהגי רכבים גישה למסילה וכאשר קיים פיתוי, בצורת קיצור דרך למשל, יעלה הנהג על המסילה ואגב כך יסכן עצמו בתאונה.

הפתרון לכאורה פשוט, ביטול מפגשי כביש - מסילה באמצעות חלוקה למפלסים, אולם מספר המפגשים בארץ עומד כיום על כ 96 וביטולם כרוך בעלויות גבוהות במיוחד.

מדינת ישראל מודעת לצורך בביטול מפגשי כביש - מסילה ואף קיימת תוכנית אשר גובשה על ידי משרד התחבורה עוד בשנת 2006 לביצוע ההפרדה בפועל ב- 75 מפגשים מסוכנים, בתוך 3 שנים.

עלות התוכנית נאמדת בכ 1.2 מיליארד ש"ח וזו הסיבה שהתוכנית לא התממשה עד כה.

לקראת סוף שנת 2006 קוצץ התקציב לתוכנית ההפרדה המפלסית במסגרת החלטת הממשלה על הקפאת פרויקטים של פיתוח ברכבת ישראל.

יצוין, כי אם אכן היתה מתבצעת התוכנית בהתאם ללוח הזמנים המקורי, דהיינו סיום העבודות בשנת 2009, לא היתה נמחקת משפחה בת 7 נפשות בתאונת המיניבוס - רכבת אשר ארעה בחודש אוגוסט אשתקד.

תאונת רכבותהגברת האכיפה

מרכיב נוסף במניעת תאונות רכבת הינו אכיפה ושמירה על כללי בטיחות בדרכים באמצעות המשטרה, כשאף נושא זה נידון על ידי גורמים ממשלתיים כמו גם על ידי המשטרה.

בתום המחצית הראשונה של שנת 2006 החליט שר התחבורה להקים את "משטרת הרכבות" אשר תפעל באופן מיוחד למניעת תאונות רכבת, הן בהגברת הפיקוח בשטח והן בהחמרת הענישה.

בשנת 2007 קיבלה הממשלה החלטה רשמית על הקמתה של יחידה אשר תאכוף את הבטיחות ברכבת ישראל, בתוספת תקציב של כ- 10 מיליון ש"ח.

בפועל לא קמה יחידה כזו עד היום, למעלה משלוש שנים לאחר קבלת ההחלטה בממשלה, כשהסיבה לכך הינה כרגיל היעדר הסכמה לגבי התקצוב.

קרא בהרחבה על סוגי תאונות רכבות והגשת תביעת פיצויים
 

נפגעת בתאונת רכבת?
לקבלת סיוע משפטי אישי מעורך דין מומחה בתחום, לחץ כאן:

יעוץ משפטי