רכב ישן - סכנות בטיחות
	
	
	
	
		
			
		
	

	
	
	
	
	
      
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
		
	
	
	
	






על הסכנות הכרוכות בנהיגה ברכב בן למעלה מעשרים שנה, אמצעי הבטיחות החסרים ברכבים אלה ואודות התוכנית שמציע משרד התחבורה לטיפול בבעיה - במאמר המלא באתר תאונות דרכים...
רכב ישן - סכנות בטיחות
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
03-7369254
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

רכב ישן - סכנה בטיחותית!

Hebrew
  

נהיגה הינה פעילות הכרוכה מעצם טבעה בסיכון, כאשר על כבישי ישראל מתרחשות מדי שנה עשרות אלפי תאונות דרכים בדרגות חומרה שונות.

העומס בכבישים, חוסר הכשרה מספקת לנהגים, תשתיות לקויות ותרבות נהיגה קלוקלת הופכים את הנהיגה בכבישי הארץ לחוויה מפוקפקת למדי.

עם זאת, בתחום בטיחות בדרכים קיים גורם בטיחות מהותי, המצוי בשליטתו של הנהג והוא טיב הרכב עליו הוא נוהג ומידת תקינותו.

אין זה מקרי, כי העשור האחרון הביא לירידה ניכרת במספר נפגעי תאונות דרכים וההרוגים בתאונות, זאת למרות שכמות הרכבים בכבישי ישראל עולה בקביעות מדי שנה.

מערכות הבטיחות ושמירת החיים של כלי הרכב המודרניים השתפרו לאין ערוך לעומת הסטנדרט שהיה נהוג לפני עשור או שניים ומחקרים מראים, כי שיפור זה הינו הגורם העיקרי להפחתה במספרן של תאונות קטלניות.

לחצו כאן לקריאה בנושא מערכות והתקני בטיחות ברכב: הסכנה הבטיחותית בנהיגה ברכב ישן

חיישן תנועה לרכב

מושבי בטיחות לילדים ותינוקות

הסכנה הבטיחותית בנהיגה ברכב ישן

הסיכון הבטיחותי אשר כרוך בנהיגה ברכב ישן הינו רב.

ראשית, רכב ישן הנמצא על הכביש עשרים שנים ויותר יסבול משחיקה מוגברת, זאת אף אם מדובר ברכב בעל רמת שימור מקסימאלית.

300 - 200 אלף הקילומטרים שרכב כזה גומע בממוצע לאורך ימי חייו נותנים בו את אותותיהם - בחוזק השלדה, באיכות האחיזה של הגלגלים על הכביש, בחלקיו הפנימיים השחוקים של הרכב ועוד.

הידרדרות בלתי נמנעת זו במצבו הטכני של הרכב עלולה לסכן מאוד את חייהם של הנוסעים בו.

רכב שחוק, אשר חלקים בו עשויים לצאת מכלל פעילות תוך כדי נסיעה, עלול לגרום לתאונות דרכים מסוכנות ומהווה מפגע בטיחותי לבעליו ולשאר הנהגים על הכביש.

סכנות מהותיות טמונות בהיעדר אמצעי בטיחות מודרניים ברכב ישן, אמצעים אשר הוכחו כמצילי חיים ואשר כל רכב שיוצר בעשר השנים האחרונות מכיל אותם כסטנדרט.

על אמצעי הבטיחות שאינם כלולים ברכב ישן בן יותר מעשרים שנים, ניתן למנות:

כריות אוויר - כריות אוויר המצויות בכל רכב מודרני ומתוכננות להיפתח במהלך תאונה הוכחו במחקרים רבים כגורם ראשון במעלה בהפיכת תאונה בעלת פוטנציאל קטלני לתאונה הכרוכה בפגיעה מינימאלית לנהג ולנוסע היושב לצידו.

בשנים האחרונות התרחב הסטנדרט וכיום ברוב הרכבים מותקנות כריות אוויר גם במושב האחורי.

קורות פלדה להגנה על תא הנוסעים - התקן האירופי לבטיחות קידם את הטמעתן של קורות אלה, אשר הפכו להתקן בטיחות בסיסי בכל רכב שיוצר בעשור האחרון.

מערכת ABS - מערכת לבלימה מדורגת, המונעת נעילה של הגלגלים בעת בלימת חירום והוכחה כמונעת התהפכויות קטלניות. המערכת קיימת בכל רכב אשר יוצר במהלך שלוש עשרה השנים האחרונות.

חגורות בטיחות מתכווננות - חגורות בטיחות מהדור הישן היו סטטיות ולעיתים אף היוו סכנה לנוסעים ברכב בעת תאונה. חגורות הבטיחות המודרניות מתכווננות בהתאם למימדי גופו של הנוסע המשתמש בהן, דבר המאפשר הקניית בטיחות מקסימאלית.

היעדרם של אמצעים אלה, יחד עם גורמים נוספים, הופך את הנהיגה ברכב ישן בן למעלה מעשרים שנים למסוכנת ומסכנת חיים.

התמודדות משרד התחבורה עם רכבים ישנים

כיום, מציע משרד התחבורה פתרון למעוניינים להיפרד מרכבם הישן בדמות תכנית בה מביאים בעלי הרכבים את רכבם לגריטה ולמחזור בתמורה לתשלום סכום של 3,000 ש"ח.

בכך מקדם המשרד הורדה של רכבים לא בטיחותיים ומזהמים מהכביש ומקנה תמורה כספית הולמת לבעליהם.

מהלך זה ניתן לבצע באחד מחמישה מרכזי גריטה הפרוסים בארץ: באשדוד, חיפה, חצור הגלילית, פתח תקווה וירושלים.

לקריאה נוספת: חציית כביש בטוחה לילדים