תאונת פגע וברח - החוק בישראל וזכויות הנפגעים
	
	
	
	
		
			
		
	

	
	
	
	
	
      
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
		
	
	
	
	






תאונת פגע וברח - החוק בישראל וזכויות הנפגעים במקרה של תאונה שבה נהג הרכב הפוגע נעלם...
תאונת פגע וברח - החוק בישראל וזכויות הנפגעים
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
03-7369254
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

היית מעורב בתאונת פגע וברח?

Hebrew
  

תאונת פגע וברח היא תאונת דרכים עם נפגעים, פצועים או הרוגים, שלאחריה נהג הרכב הפוגע בורח מזירת האירוע מבלי לעצור ולנסות לסייע לאנשים בהם פגע ומבלי להשאיר פרטים מזהים כלשהם. הכל בניגוד מוחלט לחוקי מדינת ישראל.

בתקופה האחרונה עולה מספר התאונות בהם הנהג הפוגע נוטש את זירת התאונה מסיבות כאלה ואחרות, ובמקביל מתגברים הקולות הקוראים באופן גלוי ונחרץ ביותר להחמרת הענישה לנהגי רכבים שהיו מעורבים בתאונות פגע וברח.

בישראל מדי שנה בין 300 ל-400 תאונות פגע וברח עם נפגעים ברמות שונות. כ-15 מתוכן מדי שנה הן תאונות קטלניות.

סטטיסטיקה זו הינה יציבה יחסית לאורך השנים אף שתאונת פגע וברח נחשבת לעבירה פלילית חמורה שיכולה להביא להאשמתו של הנהג הבורח, במידה ונתפס, בעבירת הריגה שהעונש המרבי עליה עלול להגיע ל-20 שנות מאסר.

נציין עוד כי ברובן המכריע של תאונות הפגע וברח, לאחר פרק זמן מסויים נתפסים הנהגים המעורבים, הם נעצרים על ידי המשטרה ומוגשים כנגדם כתבי אישום חמורים ביותר, כנדרש על פי חוק וכחלק מהניסיון להלחם בתופעה המכוערת.

למה נהגים בוחרים לברוח ממקום התאונה?תאונת פגע וברח

לאור הסיכון באשמה פלילית חמורה, עולה השאלה מדוע תאונות פגע וברח הינן מחזה נפוץ כל כך?

כדי לרדת לעומקה של תהיה זו חשוב להבין מהם הגורמים האפשריים המביאים את הנהג הפוגע לברוח מזירת התאונה.

נדמה כי המניע העיקרי להתנהגות זו הינו הפחד מהשלכותיה הפליליות של תאונת הדרכים על הנהג הפוגע.

אף שתאונת דרכים, ואף כזו בה מעורבים נפגעים בנפש, אינה עבירה פלילית לכשעצמה, במקרים רבים היא עלולה להביא להאשמה של הנהג הפוגע בעבירות מסוגים שונים כולל עבירות רשלנות ששאלת האשמה בהן קשה לחיזוי על ידי הנהג הסביר.

במקרים חמורים יותר, יודע הנהג הפוגע כי קיים פגם מהותי בהתנהגותו – החל מנהיגה תחת השפעת סמים ו/או אלכוהול ועד נהיגה ללא רישיון בתוקף או תחת שלילה.

לקריאה נוספת: שיטת הניקוד החדשה לעבירות תעבורה

פגמים אלה יכולים להביא להחמרה משמעותית בעונשו של הנהג הפוגע וכן בחומרת העבירה בה יואשם ומהווים תמריץ של ממש לבריחתו ממקום האירוע.

לבסוף, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי נהגים רבים לוקים בהלם של ממש לאחר שהיו מעורבים בתאונה קשה ופגעו ברכב אחר או באדם ותחת השפעתו נכנסים למצב של חוסר תפקוד כשההיגיון הבריא שאמור לשדר להם לעצור את רכבם ולהושיט עזרה פשוט לא מתקיים.

תשלום פיצויים לנפגעי תאונות פגע וברח

אכיפה מוגברת, ענישה ופעולות משטרה ההולכות ומשתכללות טרם הצליחו להביא למצב בו כל הנהגים המעורבים בתאונות פגע וברח נתפסים ומובאים למשפט צדק.

קורבנותיהם של נהגים אלה, מוצאים עצמם במצב בו אין ביכולתם לתבוע פיצויים מהנהג שגרם לפגיעתם.

כדי למנוע מצב בו על הנפגעים בתאונות פגע וברח להתמודד גם עם הנטל הכלכלי הנובע מתאונת הדרכים, הקימה המדינה את קרנית – תאגיד ציבורי בבעלותה המלאה.

התאגיד הוקם כחלק מיישום החוק לפיצוי נפגעי תאונות דרכים – 1975, חוק שחולל מהפיכה באחריות שלקחה המדינה להבטחת הטיפול בנפגעי תאונות בכלל ונפגעי תאונות 'פגע וברח' בפרט.

קרנית הינה גוף בניהול ממשלתי תחת משרד האוצר, שכחלק מתפקידיו אחראי גם לפיצוי נפגעי תאונות פגע וברח.

רובו של המימון לגוף זה מגיע דרך ביטוח החובה שכל בעל רכב פעיל בישראל חייב בתשלומו וכך למעשה מחלקת המדינה את הסיכון הנובע מעצם הנהיגה על הכביש והאפשרות להיפגע בתאונת פגע וברח בין כלל הנהגים.

פעמים רבות מהווים הפיצויים מקרנית עוגן הצלה כלכלי של ממש לנפגעי תאונות פגע וברח.

בכל מקרה אנו ממליצים לפנות לקבלת יעוץ משפטי לפני הפניה אל קרנית, וכמו כן נחזור ונדגיש את החשיבות שבייצוג של עורך דין תאונות דרכים מיומן בכל הנוגע לתביעת פיצויים לאחר פגיעה בתאונה.

לקריאה נוספת: מתי תאונת דרכים נחשבת גם תאונת עבודה?