מיזם קווי לילה - פתרון גדול לשעות הקטנות
	
	
	
	
		
			
		
	

	
	
	
	
	
      
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
	
		
		
		
	
	
	
	






מיזם קווי לילה - פתרון גדול לשעות הקטנות ולצורך מניעת תאונות דרכים בשעות הלילה...
מיזם קווי לילה - פתרון גדול לשעות הקטנות
x דיווח על תקלה
תאור תקלה:
שם:
דואר אלקטרוני:
03-7369254
חיפוש באתר
מאמרים אחרונים

קווי לילה - פתרון גדול לשעות הקטנות

Hebrew
  

קווי לילה הוא מיזם תחבורתי המשותף לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים ומפעילות התחבורה הציבורית בישראל, ובשיתוף עם עיריות שונות בכל רחבי הארץ.

אודות הפרויקט

מיזם קווי לילה יצא לדרך ביוני 2010 במטרה להפחית את שיעור תאונות הדרכים הנגרמות במהלך שעות הלילה, תחת הסיסמה "קווי לילה - פתרון גדול לשעות הקטנות".

הצורך בקווי לילה התעורר בעקבות מחקרים ארוכי שנים של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אשר הראו כי שכיחות עבירות נהיגה בהשפעת אלכוהול היו גבוהות יותר בקרב נהגים חדשים וצעירים, וכי נהגים אלה היו מעורבים יותר בתאונות קטלניות וקשות לעומת נהגים וותיקים.

נהגים צעירים אלה היו, פעמים רבות, בליינים אשר חיפשו דרך לחזור הביתה לאחר בילוי בעיר אולם לא יכלו להשתמש בשירותי תחבורה ציבורית אשר מסתיימים לרוב בשעה 00:00.

קווי לילה - למניעת תאונות דרכים בלילה

מתוך הבנה שמרכזי הבילוי העירוניים מושכים אליהם צעירים אשר נוהגים לצרוך אלכוהול ולאחר מכן לנהוג לביתם בשעות הלילה, הועלתה ההצעה לפתוח עבורם קווי אוטובוס אשר יפעלו אל תוך השעות הקטנות של הלילה, ומטרתם הסעת צעירים ממרכזי הבילוי אל שכונות מגורים וערי לוויין.

מומלץ לקרוא גם בנושא: חינוך מונע ושיפור תרבות הנהיגה בישראל

תעריפי קווי הלילה זהים לאלה של קווי היום, וכמוהם הם מכבדים שימוש בכרטיסיות מוזלות, חופשי חודשי ורב קו. התוכנית אפילו יצרה תקדים, כאשר לראשונה הופעל במסגרתה קו לילי המחבר בין מקומות הבילוי של גוש דן לאלה הנמצאים בירושלים.

שירות קווי הלילה הופעל לראשונה במתכונת מצומצמת שכללה מספר ערים בלבד בגוש דן ובירושלים. לאור הצלחת התוכנית המצומצמת החליט משרד התחבורה למסד ולהרחיב את פעילותם של הקווים לאזורים נוספים בארץ.

שמונה מפעילי תחבורה ציבורית כבר הצטרפו לפרויקט, בהם אגד, אגד תעבורה, דן, ואוליה, מטרודן, מטרופולין, נתיב אקספרס וקווים. קווי הלילה מתחילים לפעול בשעה 00:00, בה מסתיימת פעילותם של רוב קווי היום, ועד השעה 3:30 לפנות בוקר, והם פועלים בימים ראשון עד חמישי ובמוצ"ש.

תדירות הקווים היא אחת לחצי שעה ברוב מוקדי הבילוי, עם דגש מיוחד על מוקדי הבילוי הגדולים בתל אביב, ירושלים, חיפה ובאר שבע. הצפי עבור השימוש בקווי לילה עומד על כרבע מליון נסיעות בקווי לילה באזור גוש דן והשרון, ועלות הפעלתם עומדת על כ-10 מליון שקלים בשנה.

למרות המברכים הרבים על יישום קווי הלילה, כבר עם תחילת פעילותם נשמעו טענות לגבי ביצוע התוכנית. בין היתר נטען כי פריסת קווי הלילה אינה שלמה ואינה מעניקה מהנה הולם עבור ערי לוויין רבות, בהן רחובות, נתניה, יבנה ועוד.

לקריאה נוספת: פרויקט שטח סטירלי באשדוד

טענה חשובה נוספת שהועלתה כלפי התוכנית היא חוסר זמינותם של הקווים בשישי בערב, שעות הבילוי המרכזיות עבור צעירים רבים שנותרו ללא פיתרון תחבורתי ממשי.

באם תזכה להצלחה, התוכנית אמורה להתרחב עוד יותר ולכלול ערים ורשויות מקומיות נוספות וכן פריסת קווים מקיפה יותר.

לקריאה נוספת: ''הורה מלווה'' - קמפיין למלחמה בתאונות צעירים