Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seoweb/domains/caraccident.co.il/public_html/lib/factory.php on line 219
בטיחות בדרכים - הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים
נפגעת בתאונת דרכים?
מגיע לך פיצויי כספי!
בדוק את גובה הפיצויי שמגיע לך:
לחצו לשליחה

בטיחות בדרכים - מניעת תאונות דרכים

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים - למען בטיחות בדרכים

מעצם הגדרתה, "תאונה" היא אירוע המרחש ללא כוונה תחילה, שהמעורבים בה לא נקטו כל פעולה על מנת לגרום לה. אלמנט ההפתעה בתאונות דרכים מיוחס למקרים בהם השפעות חיצוניות כגון: תקינות הרכב והדרך, עונות השנה ושעות היממה, אולם הגורם האנושי הוא מרכזי ומכריע בכ-80% מהמקרים.

בשנת 1997 נחקק חוק "המאבק הלאומי בתאונות הדרכים", ובעקבותיו הוקמה "הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים", והיא מתפקדת כיחידה נפרדת בתוך משרד התחבורה.

במסגרת תפקודיה לצמצום ומניעה של תאונות דרכים, פועלת הרשות במספר מישורים: ראשית, מתוקף היות ה"גורם האנושי" סיבה לרוב התאונות, מכירה הרשות בצורך בהגדלת המרכיבים הטכנולוגיים המסייעים לצמצום הטעויות ולמזעור נזקיהן.

כמו כן, חותרת הרשות למערכת תשתיות מתאימה, להסברה, לבטיחות מקסימאלית של כלי רכב ואכיפה כאמצעים להגברת הבטיחות בדרכים.

קיראו בהרחבה: השילוש הקדוש בגורמים לתאונות דרכים - אנושי, תשתיתי ומכאני

ישראל בעקבות החזון האירופאי

תוכניתו של האיחוד האירופי להורדת מספר ההרוגים בתאונות דרכים ב-50%, מבוסס על שלושה עקרונות: שיפור מוסר הנהיגה וציות לחוקי התנועה, הגברת פעילותן של מכוניות בטוחות יותר (בעיקר בתחום האלקטרוני) וטיפול בתשתיות הדרכים.

המאבק בתאונות הדרכים כיעד לאומי

תנאי האקלים הישראלי מתאפיין בימי שמש רבים, מעט ימי גשם ובהעדר שלגים וקרח.

כמו- כן, מבנה תוואי הקרקע מישורי ברובו, ומרחקי הנסיעה קצרים לגבי 90% מהאוכלוסייה. פרמטרים טבעיים אלו מספקים פוטנציאל לרמת בטיחות גבוהה יותר מזה הקיים במדינות האירופאיות.

למעשה, הגיבוי לרצינותה של ההחלטה ניתן בדמות הקמתה של רשות לאומית לבטיחות בדרכים עצמאית, המצביעה על הכרתה של ממשלת ישראל בצורך בתוכנית אסטרטגית להפחתת מספר התאונות, הנפגעים וההרוגים בכבישי הארץ.

לקריאה נוספת: עמותת אור ירוק - לשינוי תרבות הנהיגה בישראל

פעולות למניעת תאונות דרכים

כיום, מובילה הרשות תכנית להגברת הבטיחות בדרכים בשיתוף משטרת ישראל, משרדי הממשלה, גופי החילוץ וההצלה, החברה הלאומית לדרכים וגופים העוסקים במחקר ופיתוח.

לשם הצלחת התכנית של הרשות לבטיחות בדרכים יש להבטיח מקורות כספיים רב-שנתיים תוך התבוננות רב תחומית המקיפה תשתית, אכיפה, חינוך מונע, רכב, הסברה ועוד.

למידע נוסף: חציית כביש בטוחה לילדים

מטרתו של מערך ההסברה המופעל על ידי הרשות מכוונת להעלות את המודעות הציבורית לנושא הבטיחות בדרכים, תוך התמקדות בנושאים בעייתיים, החל מנושא רמת הבטיחות בנהיגה וכלה בשינוי תרבות הנהיגה בישראל.

ביחידת המדען הראשי של הרשות הלאומית פועל אגף טכנולוגיה, העוקב אחר ההתפתחות הטכנולוגית בתחום בטיחות רכב ותשתיות בעולם כולו, ובעקבות מחקריו תומלץ לציבור הטכנולוגיה הבטיחותית המומלצת.

מחיר אחר של תאונות הדרכים

מלבד הנזקים הגופניים והנפשיים הקשים הנגרמים כתוצאה מתאונות הדרכים, קיים ההיבט הכלכלי הנלווה: העלות השנתית של נזקי תאונות הדרכים נאמדת בכ-6.3 מיליארד לשנה.

עלות זו אינה כוללת את הסבל, הצער, ההשתתפות העצמית, נזקים והפסדי הכנסה שחברות הביטוח לא משלמות.

לקריאה נוספת: מדוע נהיגה במהירות מופרזת מסוכנת כל כך?