Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seoweb/domains/caraccident.co.il/public_html/lib/factory.php on line 219
תאונות דרכים - גורמים ומגמות
נפגעת בתאונת דרכים?
מגיע לך פיצויי כספי!
בדוק את גובה הפיצויי שמגיע לך:
לחצו לשליחה

השילוש הקדוש בגורמים לתאונות דרכים - אנושי, תשתיתי ומכאני

המלחמה במכת תאונות הדרכים בארץ משתקפת היטב באמצעות נתונים מספריים:

בשנת 1995 נהרגו בישראל 709 אנשים בתאונות דרכים, בשנת 2000 נהרגו 516 אנשים, בשנת 2005 נהרגו 476 אנשים ואילו בשנת 2009 מצאו את מותם 370 אנשים בתאונות דרכים.

מנתונים אלה אנו למדים כי חלה מגמת שיפור מסוימת במלחמה עקובת דם זו, אשר גבתה למעלה מ 30,000 הרוגים מאז קום המדינה, יותר מסך ההרוגים בכל מלחמות ישראל יחדיו ויצרה מושג חדש של שכול בעקבות תאונת דרכים.

ישראל מדורגת כיום במקום ה- 12 בעולם ביחס שבין היקף האוכלוסיה לכמות תאונות הדרכים, לפני מרבית מדינות אירופה ולפני ארצות הברית.

יחד עם זאת, העובדה כי תאונות הדרכים נחשבות "מכת מדינה" בישראל, מעידה בהחלט על החשיבות שאנו מקנים לנושא ועל הרצון להשתפר ולשפר את המצב העגום.

גורמים מרכזיים לתאונות דרכים

לתאונות דרכים שלוש סיבות עיקריות:

  • הגורם האנושי - מצבו של האדם ודרך התנהגותו בכביש משפיעים באופן ישיר על הסיכוי לתאונה ועל מספר התאונות המתרחשות בפועל. נהיגה בשכרות, במצב של עייפות מתקדמת, במצב של לחץ ועצבים מעלים את הסיכוי לתאונה.

    לקריאה נוספת: נהיגה תחת השפעת סמים

    נהיגה מסוכנת, אי ציות לרמזורים ותמרורים, עקיפה בפס לבן וכמובן, מהירות מופרזת מעלים לא רק את הסיכוי לתאונה אלא מגבירים באופן משמעותי את הסבירות להתרחשות תאונה קטלנית עם נפגעים והרוגים.

    בקרב צעירים למשל, לחץ חברתי מוכר כגורם מספר אחת לתאונות דרכים - סיבה אשר גורמת לאובדן חיים מיותר וניתנת למניעה באמצעות חינוך ואכיפה מוגברת.
     
  • הגורם התשתיתי - מצב תשתיות הכבישים משפיע על התנהגותו של הנהג, מחד ועל האפשרות לחמוק מתאונה במצב חירום, מאידך.

    הכביש האופטימלי נדרש להיות רחב מספיק, ללא בורות ומהמורות, בעל גדר הפרדה ומעקה בטיחות.

    לחץ כאן לקריאה בנושא הכבישים המסוכנים בעולם

    תנאים אלה מפחיתים את הסיכוי לתאונות קטלניות שכן, לנהג נוצר מרחב תמרון גדול יותר.

    בישראל קיים מיפוי של כבישים לא מתוחזקים המכונים "כבישים אדומים." בכבישים אלה הסיכוי להתרחשות תאונות קטלניות גבוה יותר ויש לנקוט משנה זהירות כאשר נוהגים בהם.
     
  • הגורם המכני - מצבו המכני של האוטו הינו גורם דומיננטי המשפיע על הסיכוי לתאונה.

    גלגלים עם אחיזה טובה על הכביש, תאורה תקינה, שילדה יציבה ובלמים טובים ימנעו ללא ספק את התאונה ובכל מקרה, עלולים לקבוע את מידת הקטלניות והעוצמה שלה.

    תחזוקת האוטו אינה עניין של נוחות בלבד כי אם גם עניין של חיים ומוות.

    למידע נוסף: רכב ישן - סכנה בטיחותית!

תאונות דרכים בישראל

נחזור לנתונים: על פי נתוני משטרת ישראל, הסיבות העיקריות לתאונות דרכים קטלניות הינן אי ציות לרמזור, סטייה מנתיב, עקיפה על פס לבן, אי שמירת מרחק, חוסר מתן זכות קדימה לרכבים ולהולכי  רגל ומהירות מופרזת.

במילים אחרות, הגורם האנושי הוא זה המוביל למרבית התאונות הקטלניות בישראל.

לכך מתווסף נתון מדהים נוסף: כשליש מהרוגי תאונות הדרכים בשנה הינם הולכי רגל, כאשר רבים מהם נפגעים בעת שעברו במעבר חציה מסומן.

לסיכום, המסקנה העולה מהאמור הינה, כי הגורם האנושי יחד עם תרבות הנהיגה האגרסיבית והאלימה בארץ, הם הסיבה המרכזית למאות הרוגים בתאונות דרכים בישראל מדי שנה.
 

נפגעת בתאונת דרכים?
לקבלת סיוע משפטי אישי מעורך דין מומחה בתחום, לחץ כאן:

יעוץ משפטי