תאונות דרכים עלולות להתרחש גם בתוך האוטובוס!
נסיעה באוטובוס היא חוויה שכולנו עוברים בזמן כזה או אחר ורבים מאיתנו משתמשים בכלי תחבורה זה מדי יום ביומו ומסתמכים עליו.
לרוב יש רגשות מעורבים כלפי החברות האוטובוסים והאוטובוסים עצמם בנוגע לבטיחות הנסיעה, נוחות הנסיעה וחווית הנסיעה. אי לכך, נבקש לציין כמה מהגורמים לרגשות המעורבים וכן היתרונות והחסרונות של נסיעה באוטובוס.
ראשית כל, וכנראה הדבר החשוב ביותר, בטיחות הנסיעה היא משתנה משמעותי בהתייחסות לנסיעה באוטובוסים. האוטובוס הוא כלי תחבורה רחב ויציב שרוב התאונות שבו הוא מעורב נגמרות לרעת כלי הרכב השני, אך לא על הפן הזה של בטיחות נדבר.
בטיחות הנסיעה בתוך האוטובוס יכולה להיות בעייתית, וסכנה עשויה להתרחש אפילו כאשר מדובר בעליה ובירידה ממנו.
פציעה בזמן נסיעה באוטובוס
פציעה בזמן עליה וירידה מהאוטובוס, בזמן נסיעה של האוטובוס או אפילו במצב סטטי נחשבת לתאונת דרכים שאפשר לקבל עליה פיצויים, כמו בכל תאונת דרכים אחרת.
קיראו בנושא: תאונת דרכים ברכב הסעות
פציעות מסוג זה שכיחות הרבה יותר מתאונות אוטובוס שמעורב בהם כלי רכב אחר.
קל להחליק ולהיפצע בזמן העלייה והירידה מהאוטובוס, במיוחד כאשר הוא מלא או כשיש נחיל של אנשים שמנסים לעלות או לרדת יחד איתך.
קל מאוד גם לאבד שיווי משקל ולמעוד בזמן שנהג האוטובוס מתחיל בנסיעה לפני שמצאת מושב פנוי (מה שאסור לו לעשות) או בזמן בלימת חירום.
עוד אפשר להיפצע מדלת האוטובוס שנסגרת על איבר מסוים בגוף בזמן הירידה ממנו או מסלי קניות, עגלות, תיקים ושאר חפצים שאנשים מעלים איתם לאוטובוס ומשאירים אותם במעברים באופן בו שהם מפריעים לתנועה וסוגרים את המעברים שחייבים להיות פנויים למקרי חירום.
לא פעם גם אפשר לראות אוטובוס עמוס מדי בו אנשים ממש עומדים "אחד על השני" באופן דחוס, כך שבעת האצה או בלימה הם נחבטים קלות אחד בשני.
לקריאה נוספת: מה דעתך על נהגי אוטובוסים ומוניות?
התייחסות חוקית ובקשת פיצויים
חשיבות התאונות הנגרמות בתוך האוטובוס אף זכתה להכרה בשנים האחרונות, כאשר עבר חוק חגורות בטיחות, המחייב לחגור ילדים באוטובוסים של הסעות תלמידים לבית הספר, מכיוון שיש מודעות לבעייתיות של בטיחות באוטובוס.
בעיות בטיחותיות אלו גורמות לפציעות של אנשים ולתאונות דרכים בהם אפילו לא מעורב כלי רכב אחר ואפשר להפנות כלפי החברה שמבטחת את האוטובוסים תביעת פיצויים מסודרת בנדון.
כל שצריך לעשות זה לשמור את כרטיס הנסיעה באוטובוס, לכתוב את מספר האוטובוס ו/או את שם הנהג ומספר הנהג ולפנות עם המידע לחברת הביטוח, בסמוך ככל האפשר למועד הפציעה.
במקרים מסוימים ניתן גם לראות בתאונה שנגרמה באוטובוס סוג של תאונת עבודה, אם הנפגע היה בדרכו למקום עבודתו.
גורמים נוספים המשפיעים על חווית הנסיעה באוטובוס
חוץ מהפן הבטיחותי של הנסיעה באוטובוס יש עוד גורמים שמשפיעים לחיוב או לשלילה על חווית הנסיעה באוטובוס וכל אחד נותן משקל שונה לגורמים השונים בעת הנסיעה.
עלות: עלות נסיעה באוטובוס אמנם עולה כל תקופה מסוימת אך בשורה התחתונה בעלות של כ - 240 ש"ח בחודש תקבל נסיעות חופשיות במשך חודש שזה הרבה יותר זול מכל סוג תחבורה אחר (מוניות, רכב פרטי וכו').
קיראו: מדוע נהיגה במהירות מופרזת מסוכנת כל כך?
לוח זמנים: לוח הזמנים של האוטובוסים עשוי להיות לא נוח, שכן הוא לא תמיד תואם את לוח הזמנים של הנוסע, הנדרש לעיתים להתאים עצמו לזמנים של האוטובוסים.
זיהום אוויר: יתרון משמעותי של הנסיעה באוטובוס קשור לחסכון בזיהום אוויר, שהרי כלי רכב אחד המסיע עשרות אנשים הוא חסכוני ו"ירוק" יותר ממספר רב של כלי רכב, המסיעים עשרות אנשים.
נוחות: על הנוחות אפשר להתווכח. זה תלוי בנהג, בעומס הכבישים, בטיב האוטובוס וברמת הצפיפות באוטובוס, אבל בשורה התחתונה - מישהו אחר מסיע ואתה רק נח ומחכה להגיע ליעדך ויכול לעסוק בענייניך בדרך.
זה מהווה יתרון גדול, אך הבעיה היא שהרבה גורמים שונים עשויים להשפיע על כך.
נוח לך לנסוע באוטובוס בארץ? ומה עם אוטובוס בבוליביה? קראו על הכבישים המסוכנים בעולם.