Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seoweb/domains/caraccident.co.il/public_html/lib/factory.php on line 219
פרויקט שטח סטרילי באשדוד - מניעת תאונות דרכים
נפגעת בתאונת דרכים?
מגיע לך פיצויי כספי!
בדוק את גובה הפיצויי שמגיע לך:
לחצו לשליחה

אורלי וגיא נלחמים בתאונות הדרכים - שטח סטרילי

פרויקט שטח סטרילי שהחל כפיילוט בחודש יולי בשיתוף של גורמים רבים הינו פרויקט ניסיוני לבחינת הקשר בין ההתנהגות על הכביש של הנהג הישראלי בעת שהוא מודע לכך כי הוא נמצא תחת מעקב מצלמות ומתנדבים מאסיבי.

על פי התכנית, שדרת מנחם בגין, עליה עוברות אלפי מכוניות מדי יום, תהווה מעין שטח סטרילי בו תוצבנה מצלמות ומתנדבים על מנת להקטין את רמת הנפגעים בתאונות הדרכים ולצמצם את מספרן.

צומת אחת - גורמים רבים

המיזם למניעת תאונות דרכים החל בשיתוף פעולה של התכנית "אורלי וגיא בע"מ" שמשודרת בערוץ עשר מדי שבוע.

לרעיון הצטרפו עיריית אשדוד בראשותו של הד"ר יחיאל לסרי, משטרת התנועה, ארגון "אור ירוק", מעריב, גלגל"צ ומשרדי ממשלה רבים, כאשר הגופים השונים תורמים את חלקם כל אחד בדרכו הוא.

לקריאה נוספת: אגף התנועה במשטרת ישראל

גופי התקשורת עוזרים במאמצי ההסברה, החינוך והפרסום של הפרויקט המדובר, במטרה להביא את הפרויקט למודעותם של עשרות אלפי הנהגים האשדודיים ולטווח הארוך - גם למאות אלפי הנהגים הישראלים.

עיריית אשדוד בשיתוף עם משרד המשפטים, משרד התחבורה והמשרד לביטחון פנים מזרימים תקציבים לצורך הקמת המצלמות, גיוס המתנדבים והתפעול השוטף של הפרויקט שעלותו הכוללת לחודש זה מסתכמת בלמעלה משלוש מאות אלף שקלים.

מביאים את הפיקוח למודעות הציבורית

ללא ההסברה, שיתוף הפעולה והרעש התקשורתי סביב הנושא, הפרויקט לא היה מתאפשר.

נהג שלא מבחין במצלמה או בשוטר שמאיים לתפוס אותו בעת ביצוע עבירת תנועה לא ינהג אחרת ולא ישנה את דפוסי ההתנהגות והנהיגה שלו על הכביש.

למידע נוסף: שינוי תרבות הנהיגה בארץ יוביל למניעת תאונות!

מסעות הפרסום הנרחבים של הפרויקט בעיתונות (מעריב), ברדיו ( גלגל"צ) ובאינטרנט (נענע10) מאפשרים ליידע את הנהגים בדבר הפרויקט ולהיות שותפים למסע ההסברה הכלל-ארצי המתנהל סביב הפרויקט.

ממצאי הניסוי - ירידה של 60% במספר הנפגעים!

ב- 19.8 נרשם חודש לפעילות פרויקט שטח סטרילי באשדוד. לעומת נתונים המציגים 14 תאונות בתקופה המקבילה בשנת 2009, נרשמו 8 תאונות בלבד, כאשר אף אחת מהם אינה תאונה קטלנית.

בנוסף, נרשמה ירידה של 60% במספר נפגעים בצומת עבור התקופה המקבילה אשתקד.

אם כן, ניתן לומר כי הכסף שהושקע בפרויקט הציל חיי אדם ורכוש רב.

עם הפנים קדימה

ראשי העיריות בערים הסמוכות הודיעו כי הם מתכוונים להפעיל את הפרויקט בערים שלהם גם כן, בעוד שראש עיריית אשדוד הודיע על כוונה להמשיך את הפרויקט, שהוגדר כניסיוני, במהלך כל השנה ובכל חודש באיזור אחר בארץ, מבלי ליידע את הנהגים באיזה איזור מדובר.

על ידי יצירת ההרגשה כי כל העיר נתונה לפיקוח ניתן יהיה לראות, ממש כמו בחודש הניסוי, כי הנהגים הישראליים ישנו את התנהגותם ונהיגתם בכבישי העיר ובכך יהיו שותפים בעידוד בטיחות בדרכים ומניעת תאונות הפוקדות כל העת את כבישי העיר.

ממצאיו של הפרויקט ויישום מסקנותיהם מראים כי הוא נחל הצלחה, חדר לתודעה הלאומית והוכיח את עצמו ככדאי במלחמה הממושכת נגד תאונות הדרכים.

הצלחתו של הפרויקט נראית לעין ומוכחת מספרית, ומתוקף היותה כזאת מתחילה להתפשט לערים הסמוכות ואולי אף בעתיד הרחוק יותר לכל מדינת ישראל.

לקריאה נוספת: מהי תוכנית "הורה מלווה"?