Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seoweb/domains/caraccident.co.il/public_html/lib/factory.php on line 219
נכים נוהגים בכביש - הקשר בין תאונות דרכים ונכות
נפגעת בתאונת דרכים?
מגיע לך פיצויי כספי!
בדוק את גובה הפיצויי שמגיע לך:
לחצו לשליחה

נכים בדרכים - האם קיים קשר בין נכות לתאונות?

במציאות של ימינו כ-10% מכלל האוכלוסיה בישראל הם בעלי מוגבלויות כאלה ואחרות בדרגות שונות, החל מצליעה קלה ועד לנכות על כיסא גלגלים.

חלק נכבד מן הנכים אינם נוהגים ברכבים עצמאיים, אלא נוסעים עם אחרים ברכבים שלהם או משתמשים בתחבורה הציבורית.

אשר לזו, יש לנו עדיין הרבה לאן להתקדם מבחינת הנגישות בתחבורה הציבורית לנכים, שכן חוויית הנסיעה באוטובוס או מונית שירות איננה פשוטה עבור מי שתנועתו מוגבלת.

אי לכך, לבעלי מוגבלויות רבים יש רכב פרטי שבו הם נוהגים לאן שהם צריכים, כאשר לרוב מדובר ברכב שמסייע להם להתמודד עם בעיות בתנועה.

חוסר סבלנות כלפי נהגים בעלי נכויות

כידוע, הנהג הישראלי המצוי אינו נחשב לאחד הנהגים האדיבים ביותר בעולם ולא לאחד הרגועים שבהם וכל מי שאינו נוהג כשורה מבחינתו, ראוי לקבל מנה של כעס ועלבונות.

קיראו: שינוי תרבות הנהיגה בישראל

עלבונות אלו הם מנת חלקם של נהגים נכים רבים מדי יום, שהרי הכניסה והיציאה מן הרכב לוקחת יותר זמן מאשר לנהג רגיל ודבר זה צפוי לעכב חלק מהתנועה שנמצאת מאחורי הרכב הנכה.

כמובן שלא כל הנהגים הישראלים הם כאלה וחלק גדול מהם אף מבין את הסיטואציה, אך ללא ספק יש כאן עניין חוסר סובלנות כלפי אלה שמבחינתם הכניסה והיציאה מהרכבים היא לא עניין של מה בכך, אלא זו סיטואציה שצריך להשקיע בה בכל פעם מחדש.

נכים וחנייה

בעיות נוספות שנהגים נכים נתקלים בהן על הכביש הן בעיות החניה שיש במקומות הבעייתיים.

למרות שחלק נרחב מבתי העסק והמקומות הציבוריים מכילים מקומות חנייה מסודרים לנכים, לא תמיד כך הדבר.

לפעמים יש קושי מאוד גדול לנהגים נכים במציאת מקום חניה מסודר, משום שאלה המיועדים לנכים אינם קיימים ואם יש מקומות לנכים בנמצא אז לעיתים קרובות הם בשימוש לא חוקי של נהגים שאינם נכים, המשתמשים בהם מטעמי נוחות.

סטיגמות על נכים ותאונות דרכים

נכים נתקלים גם בסטיגמה לפיה נהגים נכים אינם טובים בנהיגה כמו נהגים שאינם נכים וכי נכותם מובילה לביצוע תאונות דרכים רבות. כאן המקום לומר כי זוהי טענה חסרת כל שחר.

נהג שעבר את מבחן הנהיגה המעשי כשיר לנהיגה מבחינת מדינת ישראל והוא מכיר את החוקים ויודע כיצד לנהוג.

לקריאה נוספת: דיני תעבורה שחשוב להכיר

כמובן שככל שעובר הזמן גם הנסיון גדל ויש יותר שליטה על הרכב, אך נהגים בעל טמפרמנט גבוה מדי או גאווה בלתי נשלטת יכולים לומר כי כי משום האדם הנכה אינו יכול להתקדם באותו אופן כמו אדם ללא נכות, אז ההשלכה ההגיונית היא גם על בטיחות בדרכים ונהיגה.

מדובר באמירות בעלות גוון כבד של אפליה על בסיס הנכות. ההבדל בין נהג רגיל ובין נהג נכה הוא האמצעים בהם משתמש הנהג הנכה, כאשר לעיתים קרובות יש מעבר לדוושות נהיגה ידניות, אשר הנהג רוכש בהן מיומנות גבוהה, שאיננה נופלת מזו של נהג המשתמש ברגליו לצרכי בלימה והאצה.

כיום ישנם פיתוחים טובים יותר המסייעים לנכים להשתלב בכל הקשור לנושאי תעבורה בכבישי ישראל.

ישנן חברות רכב המייצרות דגמים מיוחדים לנהגים עם מוגבלויות ובנוסף תמיד ישנם פטנטים חדשים שנכנסים לשוק המכוניות הזה, כמו מתקני הרמה המכניסים ומוציאים כיסאות גלגלים, חיישנים שיכולים לעזור לנכים בנהיגה לאחור ועוד.

קיראו בנושא: משרד התחבורה והבטיחות בדרכים