Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seoweb/domains/caraccident.co.il/public_html/lib/factory.php on line 219
תאונת רכבת - תאונות דרכים המערבות רכבות
נפגעת בתאונת דרכים?
מגיע לך פיצויי כספי!
בדוק את גובה הפיצויי שמגיע לך:
לחצו לשליחה

תאונות רכבת - מידע חשוב ומניעה

בישראל התרחשו, לצערנו, בין שני העשורים האחרונים של המאה העשרים והעשור הראשון של המאה העשרים ואחת כמות רבה יחסית של תאונות רכבת.

עובדה זו, בשילוב עם המספר ההולך וגדל של אנשים המשתמשים בשירותי הרכבת, תרמו לעליית המודעות לסיכונים הכרוכים בנסיעה ברכבת ולשיוכן של תאונות רכבת למסגרת הכללית של תאונות דרכים.

הסטטיסטיקה מראה כי בתום העשור הראשון של המאה העשרים ואחת מספר הנוסעים ברכבת בישראל עומד על כ-25 מיליון בשנה ונמצא בעליה.

ממוצע הרוגי תאונות רכבת מסוגים שונים עומד על למעלה מעשרים, כאשר מספרם של הפצועים מגיע לעשרות בכל שנה.

סוגי תאונות רכבת

מכיוון שרכבת נעה על מסילה, כך שמיקומה במרחב מוגבל יחסית לכלי רכב אחרים, אופיין של תאונות רכבת שונה משל תאונות דרכים אחרות.

לרכבת מסה אדירה אשר טומנת בחובה פוטנציאל להביא תאונות רכבת למימדי אסון ממש. כך למשל בשנת 1985 פגעה רכבת באוטובוס אשר הסיע תלמידי כיתה ז' מבית הספר ברנר שבפתח תקווה אשר היו בטיול.

תאונת רכבת זו נודעה במהרה בציבור כ"אסון הבונים" ותוצאותיה היו מותם של 22 מבין נוסעי האוטובוס ופציעות בדרגות שונות של נוסעים מן האוטובוס ומן הרכבת.

"אסון הבונים" היה תאונת רכבת מסוג פגיעה של רכבת בכלי רכב המתרחשת במקום בו חוצה דרך המיועדת לכלי רכב את נתיב מסילת הברזל.

כאשר מתרחשת פגיעה שכזו השלכותיה על השוהים ברכב מרחיקות לכת ביותר משום ההפרשים העצומים בין מסת הרכבת למסה של כלי ברכב, בין אם מדובר ברכב פרטי, מסחרי, משאית או אוטובוס. ככל שכלי הרכב בו פוגעת הרכבת כבד יותר כך גדל הסיכון הרובץ גם על נוסעי הרכבת.

סוג נוסף של תאונות רכבת הוא פגיעה של רכבת באדם הולך רגל. הרכבת נעה במהירות עצומה ולעיתים ללא השמעת שאון רב, ובכל מקרה לא רעש לו היינו מצפים מכלי תחבורתי גדול כרכבת.

לקריאה נוספת: החוק בישראל לגבי תאונת פגע וברח

הולכי רגל אשר נעים לצד מסילת רכבת או שחוצים אותה עשויים לטעות באומדן המרחק ממנה ולהיפגע.  פגיעת רכבת באדם הינה ברוב המקרים ככולם קטלנית.

מכיוון שמספר הנוסעים השוהים בכל עת על רכבת עשוי להיות גדול (עד מספר מאות ברכבות בישראל) צפויים נפגעים רבים ביותר במקרה של תאונה בה מעורבות שתי רכבות נוסעים. גם במקרה של התנגשות בין רכבת נוסעים לרכבת מטען יהיו ודאי הרוגים רבים.

קיראו בהרחבה: מדור נפגעי תאונות דרכים במשטרת ישראל

כל זמן שהרכבת נעה על מסילתה ושום גוף אינו מפריעה את תנועתה השהיה ברכבת הינה בטוחה ביותר אך ברגע שגורם כלשהו מביא את הרכבת לסטות מן המסילה תנועת הרכבת נבלמת במהירות ונוצרת תאוטה אשר תגרום לנוסעים רבים להיזרק קדימה.

הפוטנציאל לנפגעים מקרב נוסעי רכבת אשר סטתה וירדה מן המסילה הוא גדול. צפוי כי מספר הפצועים יהיה רב בעוד מספר ההרוגים יהיה קטן יחסית אלה במקרים בהם כתוצאה מהסטייה פוגעת הרכבת בגוף אחר בעל מסה נכבדה או מתהפכת, מתדרדרת לתהום וכו'.

מניעת תאונות רכבת

מניעתן של תאונות רכבת נמצאת במידה רבה בידיהן של החברות המפעילות אותן, בישראל כמובן מדובר אך ורק ברכבת ישראל.

תחזוקה נכונה של המסילה ואביזריה תביא לסיכוי כמעט אפסי לירידה של רכבת מן המסילה, למעט אם סטייה זו נגרמת כתוצאה מפגיעה בעצם אחר.

הפעלה תוך נקיטת אמצעי זהירות מתאימים של צמתי מסילת רכבת ודרך המיועדת לכלי רכב תפחית משמעותית את הסיכוי לפגיעת רכבת בכלי תחבורה אחר.

כך למשל הוצבו בישראל תצפיתנים בצמתים שכאלה שתפקידם לוודא כי הצומת פנויה בטרם צפויה רכבת לחצות אותה ולהתריע מבעוד מועד על סכנה.

החוק בישראל מגדיר רכבת ככלי רכב לכל דבר ועניין. לפיכך הנפגעים בתאונות רכבת זכאים להגיש תביעת פיצויים נגד חברת ביטוח המבטחת את רכבת ישראל.

בנוסף, אם התרחשה תאונת רכבת בעת הנסיעה אל מקום העבודה או בחזרה ממנו ניתן יהיה לתבוע פיצוי בגין תאונת עבודה.

למרות האמור לעיל ניהול תביעות מול חברת הביטוח ו / או המוסד לביטוח לאומי במקרים של תאונות רכבת הינו מורכב.

גובה הפיצוי שישולם בסופו של דבר לנפגע או לבני משפחתו של הרוג תאונת רכבת יכול להיות מושפע רבות מדרך ניהול התביעה.

נפגעת בתאונת דרכים? פנה עכשיו לקבלת יעוץ משפטי