Deprecated: Unparenthesized `a ? b : c ? d : e` is deprecated. Use either `(a ? b : c) ? d : e` or `a ? b : (c ? d : e)` in /home/seoweb/domains/caraccident.co.il/public_html/lib/factory.php on line 219
חגורות בטיחות - הכל על חגורות בטיחות
נפגעת בתאונת דרכים?
מגיע לך פיצויי כספי!
בדוק את גובה הפיצויי שמגיע לך:
לחצו לשליחה

חגורות בטיחות - מצילות חיים!

חגורות בטיחות הינן התקנים המעגנים את גופו של הנוסע אל מושבי הרכב ובכך מונעים וממזערים נזקי גוף אפשריים במקרה של תאונת דרכים.

השימוש בחגורת הבטיחות הפך מזמן להכרחי על פי החוק במדינת ישראל (חוק חגורות בטיחות) ובמרבית מדינות העולם המתועש. עם זאת אין בעינינו ספק כי המוטיבציה לשימוש נכון בחגורה אינה בשל העניין החוקי אלא פשוט בגלל שזה מציל חיים.

באילו מושבים יש חגורה?

חגורות בטיחות יעילות ביותר הינן החגורות המשולשות, הנכרכות סביב גופו של הנוסע מעצם הבריח וגם מסביב למותן.

במכוניות ישנות יותר היה מקובל לאפשר רק חגורה מותנית במושב האמצעי האחורי, אולם כיום גם במושב זה מתקינים יצרני הרכב חגורה משולשת. כך, למעשה כל המושבים ברכב נוסעים מאפשרים שימוש בטוח בחגורת בטיחות.

למידע נוסף: סכנות בטיחותיות ברכב ישן

כמובן אסור לשכוח, שעל פי החוק חובה לחגור גם במושב האחורי.

מאיזה גיל נחגרים?

כל נוסע וכל אדם חייב להשתמש בחגורת בטיחות.

להושבת נוסעים בני פחות משמונה שנים, חייב האחראי עליהם להשתמש בהתקן המתאים לגילם ומשקלם על מנת לאפשר נסיעה בטוחה ברכב (כיסא בטיחות לגיל שנה ומטה / "בוסטר" לגילאים שלוש עד שמונה / מושב בטיחות לגיל שנה עד שלוש שנים).

גם כיסאות בטיחות אלה המותאמים לילדים, נחגרים בביטחה אל המושבים באמצעות החגורה.

האם זה מועיל או מזיק?

חגורת הבטיחות הוכחה פעם אחר פעם במחקרים וניסויים כמצילת חיים, ויחד עם כריות האוויר (עבור נוסעים מבוגרים) היא מספקת הגנה מקסימלית לנהג ולנוסעים שברכב.

עם זאת, ניראה כי במצבים שבהם דרושה היחלצות מהירה מהרכב, כמו מצבים שבהם הרכב עולה באש או מוצף במים, החגורה אכן מזיקה מפני שהיא מפריעה לנוסעים להיחלץ במהירות מן הרכב.

מכיוון שתאונות דרכים הינן עניין יום יומי בעוד סכנות כגון שריפה או טביעה של הרכב הן מקרים נדירים, החוק והשכל הישר ממליצים בחום להשתמש בחגורת בטיחות בכל עת.

למידע נוסף: הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

מנגנון הנעילה

החגורות כיום ננעלות עם שינוי פתאומי במהירות הנסיעה, על מנת למנוע את הטחת גופו של הנוסע קדימה בזמן בלימה או בזמן תאונה.

נעילה זו בעצם מעגנת את הגוף אל המושב בעת שהרכב נעצר בפתאומיות (למשל, בעת תאונה) כך שהגוף לא ייזרק אל תוך שמשת הרכב, או מחוץ לרכב, או במידה ומדובר בחגורה במושב האחורי - על מנת שהנוסעים במושב האחורי לא יושלכו על נוסעי המושב הקדמי – דבר שבהחלט יכול להסתיים במוות.

שימוש נכון

ישנן תקנות עבור שימוש נכון בחגורות הבטיחות. על מנת להשיג את מלוא האבטחה שחגורות אלו מציעות, יש לפעול על פי מספר כללים ידועים כגון אלה :
 

  • אין לעשות שום שינוי באופן ההפעלה של חגורות הבטיחות. יש להשתמש בחגורה כפי שהיא מגיעה עם הרכב.
  • יש לחגור כל נוסע ברכב, בכל גיל, על פי כל כללי הבטיחות, לכל מרחק נסיעה. חשוב לדעת, שמרבית התאונות מתרחשות דווקא בנסיעות קצרות, קרוב לבית.
  • יש להחגר כך שכל נוסע חגור בחגורה כשהרצועה האלכסונית חוצה את הגוו מאזור כתף ימין אל מותן שמאל, והרצועה האופקית חובקת את איזור המותניים או הבטן.

קרא בהרחבה על מבחני ריסוק לרכבים